Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 5 maj 2018

Hjärta

A. kommer springande från teven där hon har tittat på Sagan om Ylvania.  Hon har sprungit så fort att hon är andfådd och pratar för fort och osammanhängande. Programledarylva har tydligen fått ett meddelande från någon på en annan planet. Någon som är ensam och, enligt A. inte har "något syskon, kusin eller kompis".

-Får jag, får jag, får jag skriva en lapp och skicka till Ylva?
-En lapp? Vad ska det stå?
-Att jag kan vara kompis! Han var helt ensam, han hade inte någon kompis!
-Tyckte du synd om honom?
- Ja! Jag kan vara hans kompis!

Hon har ett hjärta av guld, den tösen. Det har hon inte fått av mig, det har hon, som Emil, av sin godhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar