Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 24 mars 2020

Uttryck

Nu hänger vi hela dagarna med Dong-Mei. Dagis är coronastängt.

Dong-Mei är i sitt esse. Hon pratar hela tiden, annars måste hon ju skrika för att göra sig hörd bland sina syskon. Nu trillar orden fram som små bäckar.

-Dong-Mei, vill du ha den här bullen? frågar jag när hon inte kommer och förmiddagsfikar med min min och mig.

Dong-Mei är fullt upptagen med att redogöra för några leksaksmenyer hon har satt ihop. Hon tittar lite irriterat på mig och svarar:

-Jag kommer till det strax! Här är te, i den här koppen. Och det här är en jordgubbe.

Hon "kommer till det strax". Jaha.

Desusutom gick hon runt med en burk i vilken olika värdesaker låg "i tryggt förvar". Dessutom ber hon oss "hålla näbben"  samt "röra på påkarna".

Ingen aning om var hon lär sig alla konstiga uttryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar