Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 10 april 2021

Avslöjande

Jag försöker dricka en kopp kaffe i lugn och ro en helgmorgon. Det går såklart inte, det vet jag ju egentligen. Om det ska funka får man gå upp kvart över fem. Det gör jag faktiskt ibland för att få den där halvtimmen, men man måste sova också.

I alla fall, jag drack kaffe och Dong-Mei kom trampande med en kortlek. Nu skulle vi spela Finns-i-sjön.  Det gick bra. Sedan gjorde hon trolleritrick. Hon hade två kort, ruter dam och hjärter dam och jag fick välja en, ge tillbaka och sedan skulle hon säga vilken jag hade dragit.
 
-Den här!

Nej, den andra olyckligtvis, 50% chans där, som slog fel. Hon testade igen.

-Den här!

Rätt.

-Jaa!
-Så bra, sa jag, hur gjorde du!?
-En magiker slöjar aldrig av sina trick!

Nej, slöja inte av slumpen, älskade unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar