Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 18 juni 2021

Mitt inre skepp

Hela kvällen försökte jag packa, medan Dong-Mei gör som hon alltid gör: Ju tröttare hon är desto mer pratar hon och liksom växlar upp. Ingen hinner med henne i svängarna.

Jag strök det som skulle ner i väskan. Kanske lyssnade jag inte precis hela tiden, och kanske vet jag knappt vad jag svarade heller. Men det här var vad som sades:

Dong-Mei: -Jag blir i alla fall trött i händerna!

Mamman:- Ja, jaha, ja, jag är så trött nu så jag tror att jag ... kapsejsar.

Dong-Mei: -Och trött i fötterna! Kapsejsar, vad betyder det?

Mamman: -Det är när man går under med ett skepp.

Dong-Mei: -Har du ett skepp, mamma?

Mamman: -Eh, ja. Ja, det kanske jag har.

Dong-Mei: -Menar du ett skepp inombords?

Mamman: -Ja... ja, det gör jag.

Dong-Mei:- Jaja. Jag fattar ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar