Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 10 maj 2021

Varm choklad

Det var jätteregnigt i helgen, men vi tog en promenad på en av öarna i skärgården. Sen hittade vi ett öppet café, där jag och maken fick kaffe och Dong-Mei fick varm choklad. Med vispgrädde och chokladsås. Det älskar hon.

Hon fick låna min mobil för vi ville få sitta och titta på regnet och havet i tio minuter. Idag upptäckte jag att telefonenhade en fläck på sig, och tänkte torka rent den. Men sen fattade jag att det lilla fingeravtrycket var i choklad. Hon kladdade lite med chokladsåsen på telefonen. Nu vill jag inte tvätta bort fläcken, för jag gillar att tänka på hur mycket hon gillar varm choklad. 

Varje gång jag ser fläcken på telefonen blir jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar