Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 7 maj 2021

Näsan sticker ut

 Dong-Mei kommer hem från skolan med skrapad näsa. Hon har haft en klasskompis på ryggen och första gången gick det bra, men andra gången ramlade hon, och hade inga händer att ta emot sig med, de höll väl om klasskompisens ben. Jag är lite rädd om hennes rygg.

-När jag ramlade höllde jag upp huvvet, en jag skrapade i näsan, för den stack lite utåt så. (liten gest med handen som visar attnäsan sticker ut från ansiktet.)

Ja, näsor sticker ju ut, även små mjuka barnnäsor. Och tur att det bara blev ett skrap. Idag. Det blir många olyckor. D.v.s. för Dong-Mei och A. 

För D. blir det aldrig olyckor för han har totalkoll. Fast idag fick han gå hem för han hade migrän och var så trött. Jag jobbar hemma p.g.a. himla coronan, och kunde därför ta emot den lille sjuklingen, ge medicin och göra ugnspannkaka. Då blev han bättre. Totalkoll kan nog led till huvudvärk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar