Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 15 april 2024

Gammelplatsen

 Hela familjen, minus Dong-Mei, åkte spårvagn tillsammans. D., 15 år, gick och satte sig på en plats som var ganska trång för fyra personer.

-Här kan vi väl sitta istället, sa min man och pekade på ett rymligare fyrapersonssäte.

-Jag brukar undvika det, svarade D.

-Men varför då? frågade jag och min man.

D. gjord en en knappt märkbar knyck med huvudet uppåt väggen till, där det satt en skylt om att dessa platser var prioriterade platser.

-Det är gammelplatsen, sa han.

Vi skrattade lite, dels åt "gammelplatsen", dels åt att vi hade missat skylten och att barnen tydligen beter sig mer exemplariskt än vi. D. såg matt ut.

-Fast det kanske är dags för er att sitta där, sade han uppgivet.

Jag har en tonåring, så jag kvalar in på gammelplatsen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar