Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 5 mars 2018

För alltid

Trots rå Göteborgskyla gick jag och Dong-Mei till lekplatsen i morse. Där finns ett skepp och gungor. När hon hade gungat en stund sade ho:

-Nu ska jag gå till mitt hepp, och reser bort för alltid!
-Åh nej, sade jag, med i leken, inte för alltid väl?

Sen tänkte jag, liksom förutsättningslöst, på hur hemskt det skulle vara om hon försvann från mig för alltid. Och så, som en spark i magen, kom jag på att just hon försvann ju för alltid från en annan mamma för några år sedan.

Jag måste sätta ihop massa foton och skicka en fotobok och filmer så att den mamman får se att hennes flicka inte är borta för alltid. Hon finns någon annan stans, hon mår bra, hon ska till ett låtsashepp och resa bort, hon pratar, hon leker. 

Hon är någon annans också. För alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar