Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 5 oktober 2019

Frukost hos Dong-Mei

Lördagsfrukost i Elsas gäng.

D (10 år): -Får vi baconfrukost?
Mamman (45 år): -Nej, jag har gjort lite smoothies.
Dong-Mei (5 år): -Jag vill ha plättar.
Mamman:- Nu är det färdigt, varsågoda!
Dong-Mei och A(8 år): -Det är Sajbo på Barnkanalen! Vi vill se klart!
Mamman:- Gör det då, kom sen.

Mamman och pappan äter ägg.

Pappan (49 år):- Det var väldigt vad fina ...

Dong-Mei ansluter.

Dong-Mei:- Var är min stooool?

Pappan hämtar stol som använts till pyssel i annan del av köket. Dong-Mei gnager smörgåsen till en båtform och börjar sjunga.

Dong-Mei: -En liten natt natt natt

D. och A. ansluter.

D: - En kulen natt!
Dong-Mei: -En liten natt natt natt, min båt jag styrde
A: -Den här smörgåsen är brun, det är inte min smak.
Pappan: -...väldigt fina ...
Mamman: -Vill du ha en knäckesmörgås istället, A?
Pappan: - ... VÄLDIGT FINA...
A:- nej ...
D: -En KULEN natt
Dong-Mei: -En liten natt natt natt min båt jag styrde
Pappan:- ...väldigt fina ägg...
A: -Jag vill inte ha Baby Bell-ost.
Mamman:- Lägg den åt sidan då, A.
Dong-Mei: -Är det här röda runt osten modellera? Jag älskar modellera!
Pappan: -...skulle jag bara säga.
D: -Man kan pyssla med det röda!
Dong-Mei: -En liten natt natt natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar