Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 25 januari 2022

Ännu försenare

 Dong-Mei är hemma pga corona. Dvs hon var sjuk för flera dagar sedan, riktigt mycket sjuk, faktiskt, men det är hon ju inte längre. Hon leker.

-Åh, nu kommer jag försent! (Varför hon ska leka något som utspelar sig varje morgon i verkligenheten när hon inte är sjuk är oklart, men hon leker i alla fall försenad.)

A. som också har covid, eller vi tror det, hon hade också feber över 40 och ja, vi tror covid, säger:

-Skynda, iihh!

-Sluta tjata, A! Annars kommer jag ännu försenare, jag blir stressad.

Det är mycket roligare att lyssna på detta än att jobba. Jag ägnar mig åt halvvobb. Maken är hemma med sjuklingarna och jag är hemma och jobbar. Det var lättare när de var heldäckade som de var i helgen. Men det är så mycket roligare och lättare att leva när de inte är däckade.

Nu väntar jag på att få covid. Ingen kommer undan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar