Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 30 juli 2016

Sverige

Vi besökte Stockholm i några dagar. D. har varit upprörd över att han aldrig har varit där, det har nämligen "alla" varit. Han har visserligen varit i många större städer i USA, Asien och Europa, men inte i Stockholm. Det ligger inte på vägen till något, precis, härifrån.

Så vi åkte dit. Passade extra bra denna sommar när Dong-Mei inte har något svenskt pass att resa på. När vi kom dit konstaterade han att det ju såg ut som en vanlig stad. Det skulle ju vara en huvudstad. Vi försökte påpeka att t.ex. Berlin, där han varit många gånger, också ser ut som en vanlig stad, trots att det är en huvudstad och vad hade han väntat sig.

Mer än detta i alla fall. Men han var lite nöjd med att ha sett kungahuset. Eller slottet som jag skulle kallat det. Och när vi kom hem sade han att han var lite stolt för att han hade varit i Stockholm. Men bäst i Stockholm var nog den lilla japanska/kinesiska lunchrestaurangen i närheten av vårt hotell som gjorde dumplings. Han åt åtta, vegetariska, fläsk och räkor. Vid två tillfällen på fem dagar.

Han konstaterade att det var mycket goda dumplings, men de är tydligen godare på Sogo i Taiwan. Ja, det tycker jag också. Men nu är det Sverige som gäller ett tag. (Hål i kassan efter tre barn på sju år. Inte synd om oss. Alls. Om nån skulle tro att jag tycker det. Vi har mest tur i världen. Och mat för dagen.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar