Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 30 juli 2016

Inte bra

Dong-Mei undersöker släktingar med leksaksdoktorsgrejor. Jag visste inte att hon kunde leka med sånt, vem har lärt henne det?

Hon lyssnade på hjärtan och gav sedan domen:

-Inte bla.

Ingen var frisk. Oavsett undersökning var det inte bla.

Hon har annars inte genomgått så mycket medicinska tester själv, inte med mig i alla fall. Och i den mån det har varit inte bla (inälvsparasit, vad ska man inte stå ut med), så var det ju jag som fick beskedet på telefon, inte hon. Dessutom mådde hon prima, parasiter till trots.

Fast nu har hon snuva och lite feber och pekar på öronen och säger onn. Jag har provtryckt dem några gånger när hon inte är beredd för att se om det är något som gör ont hela tiden, och hon gillar det inte, så jag är rädd att det är inte bla i hennes förtjusande små öron. Vi hoppas på bättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar