Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 1 augusti 2016

Omfördelning

Livet, jag har en idé. Den handlar om omfördelning.

Just nu, när A. och D. har tröttnat på lediga dagar på bryggor, grillkorv, Sommarlov på teve, bad i för kallt väder, oändliga glasspauser och fikastunder i det gröna och därför börjat tjalla på varandra, gnabbas eller helt enkelt slåss lite, när tvättberget från alla utflykter växer, för att vi inte är inne, bara ute, när alla krukväxter dött, när Dong-Mei har kissat på golvet för att jag fick avstyra bråk innan jag fick på henne en ny blöja, när hon har hällt ut all tvål i badkaret, för att jag (min galning) lagade lite frukost, då längtar jag efter en enda liten timme för mig själv, kanske på café, men hellre nånstans där det är helt tyst.

En bok, en kopp te, kanske lite citronkaka till det. Bara det.

Och så vet jag, att när jag sitter på hemmet med min bok, min kopp te och min citronkaka (inte hembakt, kletig ur plast, men ändå), då kommer jag att längta efter att D. eller A. eller Dong-Mei ska komma på besök, bara en timme. Och röra runt i mina byrålådor på hemmet, kissa lite på mattan, spilla lite saft i min teve.

Så, livet, kan vi byta en timme nu mot en timme sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar