Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 13 augusti 2016

Överraskning

Vi åker hem från sommarstugan på morgonen, så jag är uppe tidigt och samlar ihop saker. Men vid sju, halvåtta ropar A. och vill att jag ska krypa ner hos henne en stund. Så gärna. Dels är det faktiskt skittråkigt att packa, dels är A. mjuk och varm och har rentvättat hår sedan kvällen före och luktar schampo. Vi pratar om ditt och datt. Plötsligt säger hon:

-Nu vet jag, målartejpen!!
- Jaa..?
-Den ligger i lådan längst ner! (Där alla mejslar och tejpar och färgpytsar och plastic padding ligger. Ingen överraskning. Och vi har inte pratat om någon potentiellt försvunnen målartejp heller.)

Man vet aldrig vad det blir med A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar