Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 23 augusti 2016

Roligare?

A. har fyllt fem år och skulle bjuda dagis på glass idag, som traditionen kräver på vårt dagis. Alltså packade vi in oss i bilen extra tidigt och körde förbi mataffären för att köpa glasspinnar innan D. skulle vara i skolan.

Jag frågar A. om det blir bra med Frostglass. Den är blå (ja, jag vet, hur konstigt som helst med BLÅ fruktsmak) med Elsa, Anna och Olof på paketet, för den som undrar. Ja, det tror hon verkligen blir bra. D. är förbluffad.

-Har du blivit en sån mamma nu!?
-Vadå för mamma? undrar jag.
-En sån som gör så som barn vill!
-Ja? Är det bra eller dåligt?
-Jag vet inte, svarar D.

Tydligen har jag varit för tråkig tidigare, eftersom lite trevliga glasspinnar utgör en chock för mina barn. Tydligen gjorde det heller inte så mycket att jag var tråkig.

Tror att jag ska gå tillbaka till Polarn och Pyret, glass i enochenhalvliterslåda (med hemkokt chokladsås vid högtidliga tillfällen, sås som ingen gillar, den är inte tillräckligt söt), och aldrig läsk, utom på nyår eller nåt.

De var tydligen nöjda med det, ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar