Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 3 augusti 2016

Match

-Har de nån relation från början? undrar en bekant. Tillräckligt mycket bekant för att jag ändå ska svara. Nej, de är syskon nu. 

Men då har nån matchat bra, säger min bekant. De har något gemensamt.

Ja, det har de. Det kan mycket väl vara så att någon har matchat med avseende på utseende (nej, det tror jag väl ändå inte), ålder (ja, det har nån absolut gjort) och kanske karaktärsdrag (men det är ju svårt att veta vad det så småningom blir av en som är tre veckor vid matchningen).

Men det de har gemensamt är oss, min man och jag, och varandra. Normer, regler, rum, tid, minnen, händelser och sånger.

Jag tror att det är det som gör matchningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar