Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 30 mars 2019

Foglossning

Om man är kvinna skylls varje tänkbart symptom på att man är - kvinna!

Jag har haft ont i höften och ryggen ett tag och till slut ringde jag vårdcentralen. Mycket trevlig sköterska pratade med mig och undrade hur gammal jag var (över 40) om jag lyfte mycket (ja, mycket barn) och om jag hade skadat mig (nej).

Det är nog inget slitage, ska sköterskan. Men du vet, din kropp har ju gått igenom mycket, det kan vara graviditeterna.

Det tror inte jag.

Så jag remitterades till sjukgymnasten. Samma batteri med frågor.

Det kan vara graviditeterna, sa sjukgymnasten. Foglossning kan göra sånt här med en höft.

Trots att jag sa att jag inte hade fött mina barn, så stod de, i princip, fast vid att det nog ändå berodde på graviditeterna. Eller möjligen på skidåkning.

Snarare skidåkning, faktiskt. Även om symptomen inte kom då. Men graviditet tror jag nästan att vi kan utesluta helt som förklaring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar