Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 3 februari 2017

A.s talanger

A. har varit lite mindre ovanlig sett tag, men nu är den tillbaka igen, oförmågan att klara av att leka till exempel.

Ibland tror jag att det håller på att lösa sig, men det kommer ju också nya utmaningar hela tiden, man förväntas klara fler och svårare situationer.

Men under perioden då hon möjligen var lite mer i fas med vad som förväntades var hon också lite mindre  - hon.

Nu är nämligen det fina med A. tillbaka också.

I duschen skanderade hon, med vibrato, värdigt Dagens dikt i P1:

Dikten dog...
... och vattnet flyter. 

Vi läser inte så himla mycket lyrik i hemmet, så vad det kom ifrån vet man inte. Men det är roligt att man aldrig vet med A.

Hon kan bli poet, jag tror att jag har varit inne på det tidigare. Det kanske finns rum för en poet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar