Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 26 augusti 2017

Förlupen hustru och mor

I år arbetar jag på annan ort tre dagar i veckan. Det betyder att jag sover borta två nätter i veckan. Jag har varit hemma ovanligt mycket de senaste åren, inte många konferenser och annat, så barnen har vant sig vid att jag oftast är hemma.

Därför tycker de, eller i alla ifall Dong-Mei, att de kan få bli sura och straffa mig när jag nu kommer hem efter mina bortanätter. Ve den morsa som åker bort. Men jag, jag är ju så sugen på att vara med dem och  så fort jag kommit hem från tåget och packat upp det viktigaste kryper jag varm av lycka ner i sängen bredvid Dong-Mei, som alltid sover mellan mig och min man. Jag sniffar i hennes hår, jag klappar på kinden.

Hon vaknar till lite och inifrån sömnen säger hon:

-Bajskorv!

Jag skrattar. Hon vaknar lite till och ger mig ett misslynt:

-Dumma bajskorv!

Jaha. Jag tyckte i alla fall att det var fantastiskt mysigt att komma hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar