Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 2 september 2017

VI klarade det!

Årets svåraste dag är över.

Vi har haft kalas för vår nyblivna 6-åring, och i år tror jag att det gick riktigt bra. Vi var utomhus, vädret var riktigt fint, barnen skrattade redan när vi gjorde snurra flaskan och lämna presenter. Tänk att det kan vara så spännande att se vem som ska lämna nästa present och att det blir så tokigt när flaskan stannar på en person som redan har lämnat sin present.

Och tänk att det är så tokigt och roligt när mamman läser upp vad som står på korten och läser helt fel.

Tur att de har så bred humor, jag är inte en så väldigt kul person.

Och så var det stafett mot föräldrarna som var där och väntade, och då vann barnen oftast. Vad bra.

Och skattjakt, fast jag fattade ju att man kan inte lägga ut nästa ledtråd på platsen dit den förra ledtråden ledde, för då nappar ju något barn åt sig den innan de andra har en chans. Alltså fick de se en ledtrådsbild, springa till platsen och så tog mamman fram nästa bild ur en mapp. Ingen hade några synpunkter på det upplägget.

Och så fick de plockmat på tandpetare, allt är gott på tandpetare och så, tänka sig, en glasspinne och godispåse.

Jag är så glad att det är ett helt år till nästa gång. Fast D. fyller år i början av oktober. Så då får det nog bli något också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar