Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 17 september 2017

För alltid

Dongsan är väldigt dramatisk. Hon har kommit på att man kan lägga till ett "för alltid" till det mesta man säger.

Ibland stämmer det. Hon hade gömt en leksak, och ingen kunde hitta den. Då säger hon:

-Den är borta. För alltid!

Ja, så är det ju med saker som barn gömmer. Nu senast försvann ett av mina örhängen. Jag antar att det är för alltid.

Men ibland är det kanske inte så illa. Dong-Mei satt och målade med vatten på ett glas med en pensel.

-Nu är den blöt! För alltid!

Nej, det torkar. Hoppas örhänget också kommer fram.

Föresten vet jag något som är för alltid. Du, Dong-Mei är vår. För alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar