Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 4 september 2017

Duktig mamma

Men vad mycket saker man ska klara av att veta när man är förälder!

Ska de få mobil? Måste de ha en ball mobil i så fall? Måste de ha tevespel, jag tycker det är skittråkigt. Bättre att åka slalom eller nåt. Men alla barn har tevespel, det kanske är som att tvinga barn att sy Waldorfdockor istället för att få en vanlig Barbie.

Och ska man köpa märkeskläder? Det göra jag nog ändå, för det intresserar mig. Men måste de ha nåt visst? Och vad är coola kläder för en nioåring? Jag spanar på skolgården. De ser ut att ha vadsomhelst, det är ju bra.

Frisyr: Lång? Kort? Oklippt?

Regnkläder - är det bättre att vara blöt och ball än torr och, tja, en torris?

Stövlar. Se ovan.

Måste de vara med på allt? Fotboll, parcour och whatnot.

Jag kanske är helt hopplös.

Såna här strategier kollar de inte om man har färdiga när man ansöker om att få adoptera. Det är ett himla tjat om hur man löser konflikter och var man träffade sin partner. Men frågan om vilken sorts keps som man bör ha och inte. Det frågar de inte om.

Och inte om det här eviga med glitter och tajta jeans till flickor. Om behåtoppar till treåringar. Det frågar de heller inte om.

Hej, jag heter Elsamamman och jag löser konflikter genom att prata. Jag och min partner känner varandra väl och skrattar ofta år våra olikheter. Vi äter skitnyttig hemlagad mat och jag gillar att baka bullar (fast det är lite onyttigt, så bara ibland!). Men tyvärr fattar jag inte skillnaden på Playstation och X-box, så det är helt rökt för mina ungar i alla fall. Trots selleri och skötsamhet.

F*ck. (Jag svär aldrig, heller.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar