Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 9 september 2017

Du sköna nya värld

Blippfunktionen i bilnyckeln hade pajat när A., D. och jag skulle åka och storhandla idag.

Det visade sig att den hade varit trasig igår också, och att min man hade låst bilen manuellt, utan påblippat larm. Så jag stack in nyckeln i förarlåset och så öppnades hela bilens dörrar med centrallåset.

-Kan man låsa upp bilen med en nyckel, vad coolt! utbrast D.

Jaa... De lever i en annan tid än jag gjorde. Jag tycker att blippgrejen, för att inte tala om såna där nycklar som låser upp bilen i fickan om man närmar sig bilen, är väldigt mycket coolare.

Det påminner mig om en kompis till mig vars dotter tyckte att när man sade mark menade man asfalt. Gräs var inte mark, det var ju gräs. Min kompis var lite förtvivlad över dotterns brist på naturupplevelse, när default är asfalt.

Times are achanging.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar