Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 15 september 2017

Födit barn

Idag hämtade jag A. och D. i skolan. Dong-Mei var med också och sprang genast och började leka med ett gäng sexåringar. En sexåring lösgjorde sig ur flocken och kom fram till mig.

-Har du födit henne? sade hon och pekade på Dong-Mei.
-Nej, då skulle hon väl inte se ut så, sade jag, som helt enkelt hade tröttnat på ämnet redan innan det började.

Dessutom tror jag att det här var en flicka i A:s klass och att frågan kanske gällde A. mer än Dong-Mei.

Jävla tjat.

A. verkar tycka detsamma.

-Nej, vi är födda i Taiwan, det är D. också, förklarade hon med en liten ton av irritation.

Det måste vara tjatigt att hela tiden förklara sin existens.

Och det här med vem som föder vem. Får man svara vad som helst?

-Japp, jag har födit henne, men inte nuppat. Det tycker jag är äckligt. Har dina föräldrar gjort det?

Nästa gång tror jag det blir så.

Min kvot är fylld.

Förresten, jävla framfusiga tjatunge, heter det inte födit. Fött heter det, lär dig prata!

Säger jag inte. Men nästa gång.

Som sagt. Min kvot är fylld.


2 kommentarer:

  1. Tycker också att det är irriterande med framfusiga ungar! Jag tycker faktiskt inte att det är för tidigt att lära 4-5-åringar vad man inte säger/frågar. Allt är inte gulligt bara för att barn är barn. //Stina

    SvaraRadera