Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 23 oktober 2017

Trosor

Jag och A. var på shoppingrunda och då hittade jag oemotståndliga Miffytrosor till Dong-Mei. Dong-Mei har blöja fortfarande, för att hon och vi är lata. Det är ganska jobbigt med barn som ska klara av att gå på toaletten och missar halva tiden. De andra barnen hade blöja ganska länge och därefter inte minsta olycka, varken natt eller dag. Men okej, de hade kanske blöja lite väl länge.

Men nu köpte jag trosorna. Dong-Mei sade genast att hon hade slutat med blöjor och skulle ha trosor. Trosor på.

-Okej, säger jag. Om du blir kissnödig nu, var ska du kissa då?
-I trosorna!

Rätt svar var toaletten. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar