Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 14 januari 2019

Allt jag inte gör

Lista på saker jag vill göra, bara den här veckan, med barnen, men som jag inte kommer att hinna. Eller orka. Eller på annat sätt fixa.

  • Rita med Dong-Mei. Hon är minst, ingen hinner ju utveckla henne.
  • Läsa med A.
  • Köpa böcker till A. och D.
  • Gå med alla till det lokala biblioteket som jag ännu inte varit på själv.
  • Baka med alla tre.
  • Åka pulka med alla tre.
  • Göra mer playdo till Dong-Mei som fick redskap till playdo i julklapp och snabbt blandade alla färger. Har bara stor grålila klump, alltså. Måste då köpa fler karamellfärger, finns på Panduro, Kräver tur till lokalt köpcentrum. 
  • Åka med de tre barnen till det lokala köpcentret och köpa karamellfärg på Panduro. Undvika kriser av typen "jag måsteeee haaaa x". Orka.
  • Förbereda kinesiskt nyår. Fattar inte ens hur. Kanske genom att köpa wontondeg på asiatisk livsmedelsbutik. Var? Med tre barn. Orka, igen.
  • Spela kort med D.
Så det kommer ju inte att gå. Och snart är de stora.

Men vi kan ju inte vada i otvättad tvätt och inte äta nån mat, för att hinna allt det andra.

Finns balans?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar