Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 19 december 2019

Lucköppning

D. har en adventskalender han har fått i kyrkan. I varje lucka står en sak man ska göra. Något snällt eller bra. En dag stod det att man skulle baka julgodis. Det var en av dagarna när lucialinnen och ljus stod mig upp i halsen och vi båda föräldrar hade ett logistiskt schema á la armén för att med tunnelbananoch bil lyckas få varje barn på plats till sitt luciatåg med rätt attiraljeroch tillräcklig matsäck.

-Idag ska vi baka julgodis, kvittrade D.

Det föll inte väl ut hos mamman.

Idag stod det i julkalendern att man skulle be för sin familj. Det tänkte D. då sannerligen göra, sade han. Han skulle be Jesus att hans familj uppgraderades. Sedan muttrade han tyst:

-Minst två nivåer.

Den här mamman har sån fruktansvärd gastrit, som hon aldrig brukar ha. Jag tror hon är stressad. Jesus behöver inte uppgradera oss än. För jag orkar inte mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar