Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 13 december 2019

Skyddad

Jag vaknade och kunde inte somna om. Jag tänkte smyga mig ut ur sovrummet där Dong-Mei och min man sov för att lägga mig på soffan och läsa utan att störa nån.

-Mamma, vart ska du?
-Till soffan, jag ska bara läsa en stund.
-Du kan stanna här hos mig. Då är du skyddad.

Så en stund låg jag och blev skyddad av Dong-Mei. Sen blev hon för varm. Inifrån sömnen mumlade hon:

-Nu vill jag sova friskt.

Då tog jag kudden igen för att ge mig av till soffan och min bok.

-Mamma, vart går du?
-Till soffan, jag tänkte läsa lite. Får jag inte gå?
-Nej, stanna.

Jaha. Därför har jag legat vaken länge i natt och lyssnat på radio. Katten Jordgubbe tog min kudde också, så jag fick ha huvudet platt på madrassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar