Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 18 december 2017

God jul

Dong-Mei tittade på när jag slog in en julklapp. Då kom hon på att hon absolut också ville göra i ordning en julklapp till morfar. Det är väldigt rart hur hon månar om morfar.

Jaha, jag föreslog att hon skulle rita en teckning. Fram med pennor och papper. Ganska snart kom hon tillbaka med en teckning med ett virrvarr av orangea och bruna linjer.

-Det är kiss och bajs! sa hon, glädjestrålande.
-Jaa... Men är det en så trevlig julklapp med kiss och bajs, undrade jag.
-Det är inte på riktigt! Det är bara teckning!

Jaha. Ja, det fattade ju jag också, faktiskt.

Vi slog in den och skrev god jul på och hon dekorerade med mer tuschteckning.

God jul, morfar.

1 kommentar: