Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 9 december 2017

På samma tema

Dong-Mei ska klättra upp på en stol. När hon tar den från köksbordet, slungar hon den runt i en halvcirkel och träffar då D. på tån. Han får rätt ont, men det var ju Dong-Mei som gjorde det, så han sväljer smärtan. (Hade det varit A. hade han illtjutit i tio minuter.)

-Förlåt! Du stod i mitten och jag svängde! säger Dong-Mei.

Det är alltid nån annas fel att hen råkar illa ut när hon är i farten.

Igår tittade min man och Dong-Mei på fyrverkerier utanför fönstret. Hon hoppade engagerat och råkade då hoppa rätt på sin fars fot.

-Hur kan nån som väger 15 kilo stämpla mig så hårt, utbrister maken.
-Du stod lite nära! svarar Dong -Mei.

Man får se upp med henne. Och hon tycker att hennes inblandning är ganska marginell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar