Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

lördag 10 november 2018

Rädd

Dong-Mei och hennes syskon ser på film på Barnkanalen. Den är lite för otäck för henne.

-Men se inte på den, då! säger D. och jag samtidigt.
-Den är lite för läskig, men den är så spännande! säger Dong-Mei.
-Följ med mig ut i köket istället, säger jag.
-Nej, då missar jag, den är spännande!

Men så kom jag på lösningen.

-Håll D. eller A. i handen då, om du är rädd.

A. sträckte genast upp en hand från sin position på golvet framför teven till Dong-Mei i soffan. Och Dong-Mei rann ner från soffan och tog A:s hand.

Man får minnas att de är varandras trygghet också, när de bankar leksaker i huvudet på varann. Det är  mest Dong-Mei som står för det. Och så är hon så liten att hon behöver en hand framför Barnkanalen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar