Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 23 november 2018

Skador

Dong-Mei redogör för handlingen i Disneyfilmen Trassel. Rapunzels pojkvän blir dödad av den elaka styvmoderns kniv.

-Han får ett så här, säger hon och pekar på magen. Som jag! Men mitt är högt upp, så jag dog inte, säger hon och pekar på sitt lilla lilla ärr som hon fick när hon repade upp lite skinn på styret på trehjulingen. Inte den typ av skada man tar till akuten, så kan man säga.

Nej, tur at den lilla skadan inte tog så illa, Dong-Mei. Men jag tror inte att det var skadans placering som var avgörande.

1 kommentar:

  1. "Vilken tur att jag inte dog", det kan man säga varje gång man trillar och slår sig lite. Tveksamt om det är livsbejakande eller om det bara skapar oro för att man skall dö nästa gång :-).

    SvaraRadera