Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 9 april 2019

Ont i själen

Om ens barn inte vill gå till skolan och därför skriker, gråter, svär, sparkas och slåss, så att man inte kommer iväg till skolan förrän ett par timmar för sent -

vilken rubrik ska man kryssa i på Försäkringskassans webbformulär då?

Det kan ju inte vara min arbetsgivare som ska stå för min bortavaro en sådan morgon, det är inte arbetsgivarens fel. Inte heller har jag "semester", jag vårdar barn, mycket intensivt.

Man kan välja på feber, kräksjuka, ont i magen och ont i huvudet.

Men man kan inte välja ont i själen.

Och, personligen, tycker jag att ont i själen kräver mycket mer omsorg än lite ont i halsen. Jag skulle faktiskt hellre skicka iväg en lätt febrig unge än en unge med ont i själen.

Men det fanns ingen sån ruta.



2 kommentarer: