Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 3 juni 2020

Bad mommy på mors dag

Sämre än så här kan man ju inte bli:

Inför mors dag hade Dong-Mei gjort en present till mig på dagis. Den tog jag hem, förvarade på säkert ställe och glömde bort (precis som de coola gympaskorna som jag köpte till henne på födelsedagen - fortfarande gömda). Om man förstår hur många pusselprojekt vårt hem härbärgerar är man kanske inte så förvånad över att en viktig pysselgrej kom bort. Men bra är det inte. Sen kom jag faktiskt på det och tog fram den, ett par dagar för sent så att hon fick ge mig den.

Jag hade fått hem en liknande kopp en annan gång. Den skulle brännas i ugn. Det gick bra. Jag googlade och brände. Länge skulle den brännas. Den här gången glömde jag det lilla momentet. Så jag diskade den. Då rann all färg av. Nu har jag en helvit mugg.

Ska jag berätta för Dong-Mei eller bara låtsas att allt är bra?

Mamma-fail. På mors dag och allt.

Jag förtjänar dem inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar