Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 26 juni 2020

Fritids

Jag minns att jag undrade om D. kunde skaffa kompisar, eller om han bra blev skaffad av andra. Jag vet inte, men han har fått så många kompisar här i Stockholm och han trivs så bra. Underlaget för hans urval är i och för sig speciellt, eftersom han går i musikklass och de innehåller nog oftare än annars ganska disciplinerade barn, som passar hans smak. Men han är så glad och hittills har han lekt och lekt (eller hängt eller vad man gör när man är 11) nästan varje dag hela sommarlovet. Onödig oro alltså.

Han åker till dem eller de till oss. Den här veckan har vårt hus varit en fritidsgård. Det är mysigt. Men jag åker in till jobbet och undviker att arbeta hemifrån, eftersom de barn som klarar sig utmärkt själva plötligt måste be om hjälp med allt om det finns en vuxen inom räckhåll. Bra att de får lära sig att klara sig själva lite. Det gjorde vi minsann på min tid. Och jag minns att jag gillade det mycket.

Jag ska servera korvåbröd ikväll tror jag, till det lilla gänget. Ambitionsnivån sjunker stadigt, men de verkar tycka att ju mindre potatisar och sånt desto bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar