Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 8 juni 2020

Nostalgi och ålderdomshem

Massor av papperspåsar med barnkläder står packade och väntar på att åka till secondhandaffären som arbetar för gott ändamål. Och några påsar är också fyllda med barnkläder som inte kan säljas. De ska till tippen.

Det blir nog inte bra att spara alla barnens kläder, vi får väl hoppas att jag minns tiden med dem ändå. Jag tillåter mig en plastlåda som heter nostalgi. Där ligger klänningarna de hade i Taiwan när de träffade sina taiwanesiska släktingar för sista gången. Eller senaste gången, kanske. Och små tröjor som köpts en speciell dag, kanske när vi fick veta att de skulle komma. Och något par mycket små skor.

En låda får jag ha. När den blir full får jag sålla i den. De är mer än sina gamla kläder.

Kommer jag att sitta på ålderdomshemmet med den lådan i knät och krama  klänningen med nyckelpigor mellan darriga fläckiga tanthänder? Är det ens bra om det är det jag gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar