Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 5 juni 2020

Tydlighet

Dong-Mei och jag cyklar hem efter att ha lämnat A. i skolan. Dong-Mei cyklar på och med jämna mellanrum skriker jag ut små order:

-Akta dig, det kommer en bil! Cykla in till kanten nu! Bil, stanna!

Till slut tröttnar Dong-Mei på mina eviga påminnelser om biltrafiken.

-Jaja! Jag ser fattaruväl! Jag ser tydligt!

För att bevisa detta rabblar hon sedan upp exempel på sådant hon ser:

-Där är en buske, ett hus, en husbil, ett träd, en blomma.

Nu var det ju aldrig själva synen som jag trodde kunde ha brister. Snarare hur en sexåring processar synintrycken och beslutar sig för att agera efter dem. Men det är förstås bra att hon ser tydligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar