Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 24 juli 2020

Just nu II

D. hade lovat Dong-Mei att de skulle bygga en koja i hans rum efter sommarlov på teve.

Men sen händer det liksom inte. Dong-Mei berättar slokigt för mig att D. hade lovat. Hon hade sett fram så mycket mot det.

-Men kom då , hämta ditt täcke! ropar D. inifrån sitt rum när han hör henne berätta för mig.

Dong-Mei springer och hämtar täcket. Hon skrattar högt av förväntan och glädje när hon drar täcket på golvet genom rummen.

Och just nu hör jag dem designa sin koja, och prata om vilka saker som behövs. Ett paraply, tydligen, och ett täcke. Hon är så lycklig.

Ytterligare en dag när jag älskar D. för vad han gör med henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar