Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 23 maj 2016

Kärleksfull röra - the real deal

För några år sedan tipsade nån mig om bloggen Att vara någons fru.

I presentationen stod det att tjejen som driver bloggen och hennes man och barn bodde i en kärleksfull röra i ett hus någonstans i Skåne. Bilderna visade allt annat än kärleksfull röra. Helt säkert kärleksfullt, det tror jag inte annat, men röran? Hon hade det spotlessly perfect på alla bilder. Jag vet, det är bilder, det är kanske rörigt annars (nä, det tor jag inte), men läs vidare.

Attvaranågonsfru-tjejen: hos oss kan du få se kärleksfull röra! Jag gillar inredning och konst och arkitektur, så det plågar mig att säga det, men hoho, det här är röran. Särskilt efter några dagar utan den här frun (som kanske inte skulle vilja presentera sig som någons fru i första hand, utan mer som jag, men det gäller nog dig också, jag tycker inte att du verkar så himla avhängig någon annan egentligen).

Här var det rörigt redan innan det blev tre barn. När vi skulle ta foton till vår presentation som skulle skickas till Taiwan inför adoptionen av A. öste vi undan en skrynklig duk och lite jox som låg på den duken, och så tog vi ett fint kort på lussekattsbak eller vaddetvar. Och så scrapbookade vi och skickade ivaäg. Och sen kom barnet (Jaa!!) och vi fick tillbaka scrapbooken och satt och tittade igenom bilderna en dag.

Och då ser vi: bilden är inte alls beskuren som vi tänkt oss, och den där röran som vi sköt undan, den syns i högra nedre hörnet av bilden. Den leende frun och den trygga mannen, det mjöliga härliga barnet som inkluderas och den fina lussetraditionen, allt är fernissat och fint, men i hörnet: en kärleksfull röra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar