Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

söndag 22 maj 2016

Stillbild

Jag har fått influensa eller något och är helt däckad. Min man har alltså fått dra ett lite tungt lass här i några dagar. Innan jag fick den här åkomman fick jag ett paket från min moster med så vackra klänningar som min kusin hade när hon var liten. Själv har min kusin söner, så klänningarna kom inte till användning där. A. fick en sjömansklänning, Dong-Mei fick en rosarutig med band och puffärmar.

Jag tog ett kort och skickade till moster. Hon svarade och sade att flickorna var söta. Detta sade jag till maken - min moster tyckte att A. och Dong-Mei var söta. Medan jag berättar det rasar ungarna in och ut ur köket, det uppstår idel kriser, D. har varit dum mot A., A. har missuppfattat D. och fått frispel, Dong-Mei är upphetsad över den upphetsade stämningen och gapar "dumma, dumma" lite allmänt. Det ser inte ut som en reklamfilm för svenskt familjeliv.

Maken:

-Söta? Jaha, på stillbilder kan det kanske se så ut.

Jag tror att han är trött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar