Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 8 november 2016

Är de adopterade?

Aha, nu har jag fått en ny kommentar om adoption som jag inte har fått förut. Jag trodde att jag hade hört det mesta i genren, men det fanns visst en del kvar att utforska.

Hela familjen är i badhuset. Min man och D. badar vidare medan Dong-Mei, A. och jag värmer oss i ångbastun.

-Åh, de ser ut att vara från Kina, säger en man. Är din man kines?
-Nej, han är svensk. (Man kan ju vara kines och svensk, men jag tar inte riktigt det spåret denna förmiddag). De är födda i Taiwan.
-Åh, adopterade.
-Ja.

A. förtydligar:

-Vi har två mammor, en i Taiwan och en hemma.
-Vilken tycker du mest om? frågar frågemannen.

Ska A. behöva ta ställning till vem hon tycker mest om? Tar dumihuvet aldrig slut om man har adopterade barn? Eller är adopterad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar