Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 23 november 2016

Näring

Det här var konstigt. Två dagar innan jag drabbas av (konstigt nog inte kräksjukan) feber och ont i halsen av den kaliber som gör att man får hålla sig i diskbänken när man ska laga något åt sina barn har jag varit en praktmorsa och serverat två näringsriktiga lagade mål mat per dag till barnen. Det har varit grönskakssoppa och lax och pannkakor och vegetarisk pastarätt.

Så då får de inte skörbjugg av det här: spagetti, kokt morot, grädde, ost. (A: -Är det här maten? Mamman: Japp. Återintog soffan.)

Det är vad jag kallar framförhållning. Om jag inte piggnar till blir det burksoppa eller nåt imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar