Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

onsdag 13 november 2019

Frilufteri, friluftera



I söndags kom årets första snö. Inte som tjocka tussar som högtidligt singlar ner. Nej, mer som i min gamla hemstad Göteborg, som regn som blir allt kallare och övergår i skopvis av Slushpuppie.

Den dagen hade jag hittat på att jag och barnen skulle gå i skogen. Maken/pappan bortrest.  Jag reviderade inte den planen, utan hällde soppa på termos och åkte iväg.

Det var verkligen snorkallt. Vi gick upp på en höjd och fick i oss soppan som kallnade i kåsorna i samma stund som den lämnade termospipen. Sen tvingade jag barnen att promenera lite runt sjö.

Sen var de ju så illa tvugna att hasa tillbaka till bilen, de fattade ju att de inte skulle komma in igen med mindre än att de tog sig dit. Härlig utflykt.

Men: sen kunde vi med gott samvete sitta inne hela eftermiddagen. Vi hade ju varit så nyttiga att jag tyckte att halvfabrikat var en bra middag, jag bestämde att man fick lite godis fast det var söndag och när de hade gjort läxorna under gott humör runt köksbordet fick alla ta fram telefon eller dator och kolla på nåt mysigt hela kvällen.

De glömde bort att tjafsa av pur lycka över att ha överlevt utflykten. Bra söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar