Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

torsdag 3 mars 2016

A. är omogen igen, lyckligtvis

D. är ju den som är duktigast på att ta hand om Elsa, såklart. Han är äldre och har ansvarskänsla, i alla fall ibland. Men A., när hon väl sätter igång med sina lekar finns det ingen Elsa har roligare med.

I förrgår frångick A. sitt löfte om att sluta säga bajskorv och bli stor, och istället gick hon in för att lära Elsa detta utmärkta lilla ord. Elsa förstår inte vad det betyder, men hon förstår att det är busigt och väldigt speciellt, för A. skrattar så hon kluckar när Elsa säger efter: a-oov. Så roligt kan D. och Elsa aldrig ha.

Igår skulle Elsa sova lite i A.:s säng. Då uppfann de en för utomstående helt meningslös lek som gick ut på att lägga sig ner på kudden, sätta sig upp och så lägga sig igen. De tyckte att de var jätteroliga. D. och jag fattade inte. Men det spelar ingen roll. De har roligt.

1 kommentar:

  1. Va härligt det låter! Jag längtar tills våra två kan ha så där roligt, för det hoppas jag att de kommer att ha. Men först får jag väl ställa mig in på att det inte blir så mycket lek tillsammans, mer bråk kanske. Bäst att ställa in sig på det iaf och få en positiv överraskning om det inte blir så :)

    SvaraRadera