Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 1 mars 2016

Riktiga mamman

Medan jag lagar mat leker D. och A. under köksbordet. Det är nån variant på mamma-pappa-barn. D. är mamman och A. är bebisen, eller storasystern, om hon får bestämma (men det får hon knappt för D. är äldre och det brukar vara hans regler som gäller för deras lekar).

Det är ett väldigt tjatande på bebisen eller storasystern. Mamma, mamma, säger hon hela tiden. Jag glömmer ibland bort att det är en lek och att det inte är mig A. ropar på, så jag svarar allt mattare "Ja, vad är det?"

Då säger de båda två, att det är mamman i leken som är aktuell, jag kan bara fortsätta med maten.

Men sen vill A. mig nånting och då löser hon det genom att säga:
-Riktiga mamma! Riktiga mamma, kan jag få ett glas vatten?

Såja! Nu är det fastslaget en gång för alla. Det är jag som är den riktiga mamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar