Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

fredag 29 april 2016

För kännedom

Om nån som läser den här bloggen känner att den gärna vill komma fram till mig och berätta hur många de känner, i alla fall en kusins kompis fasters son eller vaddetvar, som adopterade och SEN BLEV GRAVID OCH FICK ETT EGET BARN, för att han slappnade av så mycket i äggledarna och inte var så jädra uptight längre så kan ni faktiskt bara ta och hoppa över det.

Jag har fått den informationen så många gånger att ni kan vara förvissade om att jag känner till detta och skyddar mig med spiral och p-piller och kondomer och svarta plastsäckar samt total avhållsamhet, eftersom jag är en så enormt avslappad trebarnsmorsa numer och därför löper extra stor risk att bli på smällen.



2 kommentarer:

  1. Hahaha…klockrent! Skulle vilja ha en t-shirt med den texten på… (Lite långt kanske, men ändå.. ;))

    Har själv två barn som vi fått via adoption och funderar över en liten trea. Nog sjutton har man hört denna kommentar till leda...

    SvaraRadera
  2. Amen till det

    Jo för det är ju SSSÅÅÅÅ vanlig ju....

    Nu för tiden är jag gör gammal för att få detta berättat för mig och barnen fick uppenbarligen inte ett magsyskon. Men förr brukade jag påpeka att jag tvärt om aldrig varit så vansinnigt stressad som när jag fick mina barn. Så om nu "slappna av teorin" hade haft någon som helst sanning i sig så hade åtminstone jag varit effekt skyddad från att få fler barn än vad jag önskat.....��

    SvaraRadera