Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 12 juni 2017

Sju av åtta

A. kunde inte somna. Hon var tapper, för jag trodde att hon hade sovit i fyrtio minuter. Men så komm hon tassande. Hon tyckte att det var jättemysigt att det bara var hon och jag uppe.

Och så var hon hungrig. Jag frågade om hon ville ha filmjölk och flingor. Det ville hon gärna och skopade in stora skedar.

-Var det gott? frågade jag.

A. gjorde tummen upp och sa att det var en sjua!

-Jaha. Vad är max? undrade jag.
-Åtta!

Goda flingor alltså.

Sen somnade hon direkt, och jag fick hålla om henne medan greppet om leksakstelefonen, som tydligen skulle följa med ner i sängen, gradvis slappnade. Lyckliga jag.

Jag får ge filmjölk och hålla om en femåring som är varm och ha mitt ansikte intrasslat i hennes långa glänsande hår som luktar utomhus. Och så pratar folk om att de ska hinna göra fantastiska ting innan de dör. Ensamsegla utan packning över Atlanten. Bestiga berg utan syrgas. Korsa det inre av Afrika utan karta. Det här räcker gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar