Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 18 februari 2019

Utveckling

Sen flytten till vår lugna Stockholmsförort har vi sannerligen inte varit ute för mycket i stadens sus och dus. Vi har däremot försökt komma in till stan och gå på lite kulturgrejer så att barnen ska märka att de bor i Stockholm och inte på landet som man lätt kan tro annars. Det är ju naturligtvis fantastiskt att bo så här, alldeles lugnt nära stan. Men det blir alltså inte så mycket stad.

I alla fall: I helgen hade jag bestämt att vi skulle gå på Liljevalchs vårsalong. Lunch fick bli i anslutning till det. I söndags firade vi för länge sedan utlovat kinesiskt nyår, lite för sent. Det gjorde vi på världens roligaste hemlagade kinesiska kök på Söder. Och idag, måndag och allt, åt vi nudlar inne i stan, eftersom min man ändå hade levererat A. till mig på Hötorget för att hon skulle på synundersökning. Då kom Dong-Mei med i samma sväng, och D. fick åka från skolan och möta upp oss på Hötorget. (Det är väldigt vad han blir storstadsvan. Han bara tar tunnelbanan hit och dit; han åker mycket med sin klass när de gör konserter och grejer, så han börjar få riktigt bra koll, han märker i alla fall att han bor i Stockholm.)

I alla fall, igen: Vi åt nudlar, uteätning med alla kidsen för tredje dagen i rad. D. är nöjd med denna nyordning:

-Det känns som att vår familj har utvecklats väldigt mycket sista tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar