Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

tisdag 16 mars 2021

Jesus som bluff

Några av barnen, d.v.s. D och Dong-Mei går i kristen skola. De har morgonandakt med den lärare som har den första lektionen på dagen varje morgon, de har kristendomsundervisning en dag i veckan, utanför schemat, förstås, och så har de morgonbön med nån "profilpedagog", d.v.s. så vitt jag förstår nån person som inte är präst men håller liten andakt med barnen. Ganska mycket kristendom i vardagen alltså.

I söndags bakade jag kakor eller nåt i köket och hade på radion när det var gudstjänst på P1. Jag avskyr radiogudstjänst, det är ungefär som att se operaföreställningar på teve - helt hopplöst. Men Dong-Mei hörde ju att det var något gudligt på gång och kom att tänka på en sak:

-Hur är det med Jesus? Finns han på riktigt? Eller är det en bluff?

Ganska mycket kristendomsundervisning i vardagen biter inte riktigt på henne. Jag tror inte att något kan besegra henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar