Om mig

Mitt foto
Vi adopterar Elsa. Vi är i Taiwan och väntar på att papper ska bli klara, medan vi lär känna Elsa. Och hon oss.

måndag 1 mars 2021

Offerkofta på

Morgon i Elsahuset, alltså hemma hos Dong-Mei. Mamman, alltså jag, har givit smörgås på sängen till två barn, D 12, och A 9. Men Dong-Mei har ännu inte fått sin vällingmugg på sängen. Det är för att hon sover så gott. Men till slut går pappan in och klappar henne på ryggen och frågar om hon har fått vällingen.

-Nej, säger Dong-Mei och snyftar ner i kudden. Nej, för alla har skitit i mig!

Skitit? Varför kan hon böja det rätt när hon aldrig lär sig skar och sjöng, utan kör med skärde och sjungde? Och över huvudtaget, SKITIT, varför säger hon det?

Men sött är det ändå. Och maken till unge att få på sig en offerkofta fort har jag aldrig sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar